Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura


   ANEXA Nr. 1


    PROCEDURĂ
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată
către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se
înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii


   ANEXA Nr. 21)
    ___________
   1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
   
┌───────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│   SIGLĂ   │   Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate   │   313    │
│           │     în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii     │          │
└───────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐
│                        ANUL:│   │   │   │   │                  PERIOADA:│   │   │ - │   │   │
└─────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI                                                        │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME│                                                                      │
├──────────────────────┴──────────────┬───────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA│               │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │
├─────────────────┬───────────────────┴───────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│ŢARĂ DE REZIDENŢĂ│                                                                           │
├─────────────────┴───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA COMPLETĂ ÎN ŢARA DE REZIDENŢĂ │                                                       │
├─────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────┬────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────────────┤
│COD POŞTAL│                                │TELEFON│                                         │
├──────────┼────────────────────────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────┤
│FAX       │                                │E-MAIL │                                         │
├──────────┴────────────────────────────────┼───────┴─────────────────────────────────────────┤
│OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE           │                                                 │
└───────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI                                                      │
├───────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME     │                                                                 │
├───────────────────────────┼─────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ│             │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │
├─────────┬─────────────────┴────────┬────┴─┬─┴───┼───┴───┴──┬┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│  JUDEŢ  │                          │SECTOR│     │LOCALITATE│                                │
├─────────┼──────────────────────────┴──────┴─────┼───────┬──┴─────┬──────┬──────┬─────┬──────┤
│ STRADA  │                                       │  NR.  │        │ BLOC │      │ SC. │      │
├─────┬───┼─────┬────┬────────────┬───────────────┼───────┼────────┴──────┴──────┴─────┴──────┤
│ ET. │   │ AP. │    │ COD POŞTAL │               │TELEFON│                                   │
├─────┴───┼─────┴────┴────────────┴───────────────┼───────┼───────────────────────────────────┤
│   FAX   │                                       │E-MAIL │                                   │
└─────────┴───────────────────────────────────────┴───────┴───────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│INFORMAŢII FINANCIARE                                                                        │
├─────────────────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│SUMA SOLICITATĂ LA RAMBURSARE            │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │
├─────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│  IBAN   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │   │
├─────────┴───┴───┴───┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│TITULARUL CONTULUI   │                                                                       │
├─────────────┬───────┴───────────────────────────┬────────────┬──────────────────────────────┤
│CONT NUMĂRUL │                                   │CODUL BĂNCII│                              │
├─────────────┼───────────────────────────────────┴────────────┴──────────────────────────────┤
│NUMELE BĂNCII│                                                                               │
├─────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ADRESA BĂNCII│                                                                               │
├─────────────┼────────────────────────────┬──────┬────────────────────────┬─────┬────────────┤
│ŢARA         │                            │ ORAŞ │                        │ COD │            │
└─────────────┴────────────────────────────┴──────┴────────────────────────┴─────┴────────────┘
┌────────────┬────┬────┬────┬───────────┬────┬────┬────┬───────────────────────┬────┬────┬────┐
│ NR. ANEXE  │    │    │    │NR. FACTURI│    │    │    │NR. DOCUMENTE DE IMPORT│    │    │    │
└────────────┴────┴────┴────┴───────────┴────┴────┴────┴───────────────────────┴────┴────┴────┘
┌────────────────────────────────┬───┬──────────────────────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
│Aţi mai avut cereri de       Da │   │Nr. de referinţă al cererii anterioare│  │  │  │  │  │  │
│rambursare anterioare?          ├───┼──────────────────────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│                             Nu │   │                                                        │
└────────────────────────────────┴───┴────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi rambursată din greşeală.                    │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar următoarele:                 │
│- în perioada la care se referă actuala cerere de rambursare, nu am efectuat livrări de      │
│  bunuri sau prestări de servicii ce au avut loc sau au fost considerate ca având loc în     │
│  România, cu excepţia, după caz a serviciilor prevăzute la pct. 50 alin. (3) lit. a) şi b)  │
│  din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal,                       │
│- bunurile şi serviciile pentru care solicit rambursarea taxei aferente au fost utilizate    │
│  în vederea desfăşurării activităţii mele în calitate de persoană impozabilă,               │
│- faptul că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.                      │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia│                                                       │
├─────────────┬───────────────────────┴─────┬─────────────────────────────┬───────────────────┤
│Funcţia      │                             │                             │                   │
├─────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤     Ştampila      │
│Semnătura    │                             │                             │                   │
└─────────────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│                        Se completează de personalul organului fiscal                        │
├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal                     │                                                           │
├─────────────────────────────────┼───────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Număr înregistrare               │ Data înregistrare │   │   │ \ │   │   │ \ │   │   │   │   │
├─────────────────────────────────┼───────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Numele persoanei care a verificat│                                                           │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┘
Cod MFP: 14.13.03.02/13

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│                   LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA                   │
├────┬───────┬─────────────┬────────────┬────────────┬─────────────┬────────┬─────────────────┤
│    │       │   Natura    │            │  Codul de  │             │        │ Suma de taxă pe │
│Nr. │Tipul*)│bunurilor sau│ Denumirea  │identificare│Data facturii│Numărul │valoarea adăugată│
│crt.│       │a serviciilor│partenerului│ fiscală al │             │facturii│  solicitată la  │
│    │       │             │            │partenerului│             │        │   rambursare    │
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┼───────┼─────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┤
├────┴───────┴─────────────┴────────────┴────────────┴─────────────┴────────┼─────────────────┤
│TOTAL                                                                      │                 │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┘
   *) A - achiziţie, I - import, S - prestări servicii.
 
   ANEXA Nr. 3


    INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Cererii de rambursare pentru persoanele
impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite
în afara Comunităţii


   1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile şi achitate de aceasta pentru bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate în beneficiul său în România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadă de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.
    Cererea se depune în termen de 6 luni de la încheierea anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.
   2.1. Cererea se depune în format electronic la:
   - registratura organului fiscal competent;
   - poştă, prin scrisoare recomandată.
   2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, semnat şi ştampilat, conform legii.
    Formatul se editează în două exemplare:
   - un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
   - un exemplar se păstrează de către solicitant.
    Formatul electronic al Cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
    Programul de asistenţă este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscală sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
    Modul de completare a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii
    Secţiunea 1
   - anul la care se referă declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007)
   - perioada aferentă operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie 01-06)
    Cartuşul Date de identificare a solicitantului conţine:
   1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
   2. Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se completează codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscală în ţara de origine a solicitantului.
   3. Se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.
    Cartuşul Date de identificare a reprezentantului conţine:
   1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului.
   2. Cod de identificare fiscală - se completează codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscală al reprezentantului.
    Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
   3. Se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al reprezentantului.
    Cartuşul Informaţii financiare conţine:
   1. Suma solicitată la rambursare: se înscrie suma solicitată. Înscrierea cifrelor în casetă se realizează cu aliniere la dreapta.
   2. IBAN: se înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
   3. Titularul contului: se înscrie numele complet al titularului contului bancar.
   4. Cont numărul: se înscrie numărul contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
   5. Codul băncii: se înscrie codul băncii la care se află contul nominalizat mai sus.
   6. Numele băncii: se înscrie numele băncii.
   7. Adresa, ţara, oraşul şi codul poştal ale băncii: se înscrie adresa exactă a băncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
    Nr. anexe: se înscrie numărul anexelor ce însoţesc cererea.
    Nr. facturi: se înscrie numărul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
    Nr. documente de import: se înscrie numărul documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
    În cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea căsuţei corespunzătoare, precum şi prin specificarea numărului de referinţă repartizat acelei cereri. În cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare va bifa căsuţa "Nu".
    Secţiunea a 2-a
    Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate şi vor fi introduse nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum şi prestările de servicii ce i-au fost efectuate.
    Tipul - se înscrie tipul operaţiunii. Se înscrie: A - pentru achiziţii, I - pentru import, S - pentru prestări servicii.
    Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau importate sau natura serviciilor care i-au fost prestate.
    Denumirea partenerului - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului de servicii.
    Codul de identificare fiscală al partenerului: se înscrie codul de identificare fiscală comunicat de către furnizor sau de către prestatorul de servicii.
    Data facturii şi Numărul facturii: se înscrie data, respectiv numărul facturii din care reiese suma solicitată spre rambursare.
    Suma de taxă pe valoarea adăugată solicitată la rambursare - se înscrie suma de taxă pe valoarea adăugată ce reiese din factura respectivă.
    Toate sumele se înscriu în lei.


   ANEXA Nr. 4


    CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi păstrare a Cererii de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România,
stabilite în afara Comunităţii


    Denumire formular: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii
    Cod MFP: 14.13.03.02/13
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipărire:
   - se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
    Se difuzează: gratuit
    Se utilizează la: rambursarea taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii
    Se întocmeşte de: persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii
    Circulă: - în format electronic, la organul fiscal competent;
   - în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
    ▪ un exemplar la solicitant;
    ▪ un exemplar la organul fiscal.
    Se păstrează: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
   - formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.


   ANEXA Nr. 5


    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia generală a finanţelor publice ...................................
    Administraţia finanţelor publice .........................................
    Nr. de înregistrare ................................ Data ................


    DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ
pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se
înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii


    Către: Denumire/Nume, prenume ...............................................
    Cod de identificare fiscală .................................................
    Adresa: Ţara ................................ Regiunea ......................
    Localitate ..................................., cod poştal ................., str. ........................................ nr. ......... .
    Reprezentat prin:
    Denumire/Nume, prenume: .....................................................
    Cod de identificare fiscală .................................................
    Adresa: Oraş ................, str. ................, cod poştal ..........., nr. ......., bl. ....., et. ......, ap. ...... .
    În baza art. 1472 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii, pentru perioada ........................., înregistrată sub nr. ............................, din ..............................., cu numărul de referinţă .............................., şi a analizei/cercetării la faţa locului, efectuată în perioada ............................, se stabileşte taxa pe valoarea adăugată de rambursat astfel:
    TVA solicitată la rambursare ...................... lei
    TVA aprobată la rambursare ...................... lei
    TVA respinsă la rambursare ...................... lei
    Motivul de fapt
    .............................................................................
    .............................................................................
    Temeiul de drept
    Act normativ: ................., articol: ..........., paragraf: ..........., punct: ........., litera: .........., alineat: .............. .
    .............................................................................
    .............................................................................
    .............................................................................
    .............................................................................
    Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 111, 112 sau 113, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent potrivit art. 179 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
   
          Aprobat,                          Verificat,                         Întocmit,
............................       ............................       ............................
(funcţia, numele, prenumele,       (funcţia, numele, prenumele,       (funcţia, numele, prenumele,
     data şi semnătura)                 data şi semnătura)                 data şi semnătura)
 
    Cod MFP: 14.13.02.02/13


 

 

 

 

Document atasat din sectiunea Legislatie Euroavocatura